منبع کویلی چیست؟

منبع کویلی یکی از تجهیزات تاسیسات محسوب می شود که جهت تامین آب  گرم مورد نیاز ساختمان قابل استفاده می باشد. منبع کویل دار در ابعاد متفاوت تولید و ساخته می شود و برند و قیمت های متفاوتی نیز دارد.

منبع کویلی  یک مخزن گالوانیزه است که با قرار گرفتن آب سرد در این مخزن و مجاورت با آب گرم بویلر، آب گرم مصرفی ساختمان را تامین می کند. 

اجزا منبع کویلی

  • مخزن گالوانیزه
  • کویل
  • شیراطمینان
  • شیر تخلیه

کاربرد منبع کویلی

منبع کویلی به عنوان یکی از تجهیزات گرمایشی در ساختمان ها، منازل، ادارات، کارخانه ها و کارگاه های تولیدی، استخر ها، هتل ها و مدارس به منظور تامین آبگرم مصرفی قابل استفاده می باشد. این منبع کویلی سرعت زیادی در گرم کردن آب سرد منبع را دارد و به دلیل داشتن کویل، راندمان بالاتری نیز دارد.

عملکرد منبع کویلی چگونه است؟

منبع کویلی به صورت غیر مستقیم به تامین آب گرم مصرفی کمک می کند. عملکرد منبع کویل دار به این شکل است که آب گرم یا بخار از طریق بویلر وارد لوله های مسی که داخل منبع قرار دارده می شود و سبب تامین آب گرم مصرفی ساختمان می شود.

خرید منبع کویلی

قبل از خرید منبع کویلی به ظرفیت، نوع منبع، حجم منبع و سطح حرارت کویل نیز توجه فرمایید تا بتوانید یک منبع کویلی مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

دما تجهیز یک سایت مرجع و تخصصی است که اطلاعات چندین مدل منبع کویلی با برند های مختلف را در اختیار شما قرار داده است و شما می توانید به کمک این سایت، انتخاب مناسب و بهینه ای داشته باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد